Az a fránya önvezetés

Waymo és társai

Az a francos önvezetés Bakker, de jó lenne már ha engednék a jogalkotók az önvezetést! Tuti az elsők között leszek aki aláír majdnem bármit hogy lehessen önvezető autóm. Szombaton lementünk Egerbe repülni. Ági egy óra után elment leszállni mert fázott, én meg ott bosszankodtam 1700-on hogy nálam volt a kocsikulcs. Tök jó kis távokra lehetne menni. Képzeljétek el, leszállsz valahol, és ott terem az autó mire összepakolsz, mert közben jött utánad GPS alapján... Mi kellene ehhez? Technológia. Mindenki kísérletezik, van már jópár ígéretes tech.

  • Waymo már level 4-nél tart (igaz Lidar-al), bizonyos helyeken még tudja is, már ülnek be emberek sofőr nélkül. A legutóbbi adatok szerint amit láttam már csak 17951 km-enként kellett közbeavatkozni a sofőrnek. Ez volt 2018-ban...
  • Tesla kezdi karcolni a level 3-at Lidar nélkül. Már megáll stop táblánál, és valszeg nem a tech az elsődleges akadálya hogy lejusson a legújabb szoftver az autókba..
  • és még mennyien vannak... Jogszabály. Jelenleg a Kona level 2-t tud. Tartja a sávot, tartja a távolságot, és egy bizonyos szögben be is veszi a kanyarokat. Viszont egy éles kanyart már nem vehet be, meg a kormányt sem engedhetem el 15mp-nél többre, mert csipog ezerrel. Aztán egyszercsak gondol egyet és kikapcsol. Pattog még a sávkövető a sávok között, meg a távolságot is tartja, de már nem vezeti magát. Elmegy egy éles kanyarig, és ott kisodródik ha nem nyúlok hozzá. Nem hiszem hogy ez lenne a legbiztonságosabb. Miért van ez? Elavult jogszabályok miatt. Már nem találom hogy hol olvastam, de még az is be van szabályozva, hogy hány fokkal forgathatja a kormányt az autó adott időegység alatt. Mondjuk nemtom miért lepődök meg ezen, EU-ban még a visszapillantó megléte is kötelező, hiába vannak már kamerás autók (szegény e-Tron, pedig marhajól néz ki). Pedig nem hiszem hogy nem lenne jobb, hogy ha nem nyúlsz a kormányhoz mondjuk 2 percig, akkor lehúzódik és lelassul, végül megáll az autó és kirakja a vészvillogót. Ha már mentőt automatán hív. Na mindegy... Szóval, megint marhasokat beszélek, és ezzel a bejegyzéssel az lenne a célom, hogy megtudjam, hogy ti hogy állnátok hozzá az önvezetéshez. Szerintem tök jól meg lehet majd oldani, és mindent szépen vissza lehet vezetni kockázatkezeléshez. Kinek mi fér bele. Ha már csak maximum ugyanannyi balesetet okoznak az önvezető autók 1000000 km-en mint az emberi sofőrök akkor beleülnétek már? És ha már csak a századát az emberi sofőrnek? Aláírnátok egy ilyen papírt az autó átvételekor, amiben leírják ezt neked? Vagy hova x-elnél egy olyan választási lehetőségnél, amiben azt teszik eléd, hogy egy zebránál már nem tud megállni az autód, akkor mit csináljon? Üsse el a kisgyereket, vagy inkább vezessen bele téged a betonfalba (amibe potenciálisan belehalsz)? Nyilván az elsőnél meg börtönbe mész ha megtörténik... Szóval mit gondoltok?